Grafika komputerowa z wykorzystaniem programu GeoGebra
Punkty szczególne w trójkącie z wykorzystaniem GeoGebry
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami z warsztatów z grafiki komputerowej z wykorzystaniem programu GeoGebry – ogólnodostępnej aplikacji internetowej o sporych możliwościach w zakresie edukacji matematycznej.
Materiały pomogą utworzyć w GeoGebrze własny aplet, który dla dowolnie wybranego trójkąta wyznacza jego punkty szczególne: punkty przecięcia środkowych, dwusiecznych, wysokości oraz symetralnych boków trójkąta. Wygenerowane wizualizacje pozwolą lepiej zrozumieć znaczenie i własności tych punktów.
GeoGebra – prezentacja z warsztatów
Programowanie w Pythonie
Warsztaty z programowania w języku Python
Czas to bardzo ulotne pojęcie, ale ludzie potrafią go określać i mierzyć. Programując w Pythonie przyjrzymy się reprezentacji czasu na komputerze i zobaczymy na samodzielnie przygotowanym zegarze, jak szybko mija podczas ciekawych zajęć.
Zapraszamy do przejrzenia materiałów z programowania w Pythonie z wykorzystaniem biblioteki żółwia, która pozwala na rysowanie i wizualizację różnych zagadnień – w tym przypadku czasu i zegara.
Programowanie – prezentacja z warsztatów
Modelowanie matematyczne
Modelowanie zjawisk przy pomocy rachunku prawdopodobieństwa i statystyki
Na zajęciach z modelowania zaczynamy od zanotowania rozkładu wyników rzutu monetą i kostką do gry, przeprowadzając eksperyment zgodnie z tzw. schematem Bernoulliego. Z kolei zapisanie modeli w formalnej postaci pozwoli na dalsze symulacje komputerowe obrazujące wpływ zmiany parametrów modelu na otrzymywane wyniki. Wystarczy do tego użyć ogólnie dostępnych arkuszy kalkulacyjnych. Drugim zagadnieniem będzie modelowanie zależności między danymi na temat inteligencji i rozmiaru mózgu. Przeanalizujemy wyniki uzyskane metodami regresji i zastanowimy się, jak ocenić własności modelu i co może wpływać na jego jakość. Omawiane przykłady uwidocznią też rolę wizualizacji w procesie modelowania.
Warsztaty z robotyki
Robotyka z Arduino Alvik
Arduino Alvik to stosunkowo nowy robot, ale pracujący na znanym mikrokontrolerze Arduino Nano ESP32. Niezależnie od tego, czy dysponujecie tym robotem czy innym, czy też korzystacie z symulatora online, to zapraszamy do zaprojektowania warsztatów w rytm dziwnych kroków Latającego Cyrku Monty Pythona :)
Poniżej udostępniamy prezentację z warsztatów z robotyki, pozwalających na zapoznanie się z Alvikiem i zaprogramowanie robota w języku MicroPython.
Robotyka – prezentacja z warsztatów