Po szkoleniu
Informujemy, że zaświadczenia o udziale w szkoleniu zostały rozesłane mailowo. W przypadku nieotrzymania wiadomości prosimy w pierwszej kolejności sprawdzić folder spam.
Uczestników szkolenia zapraszamy również do pobrania prezentacji.
PobierzSzkolenie dla nauczycieli
Serdecznie zapraszamy nauczycieli matematyki i studentów kierunków nauczycielskich do udziału w bezpłatnym szkoleniu pt. Praca z uczniem zdolnym, które odbędzie się w dniach 12-13 kwietnia 2024 w formie wideokonferencji w MS Teams.
Celem tegorocznego szkolenia jest wskazanie potencjału matematyki rekreacyjnej jako czynnika sprzyjającego rozwojowi zdolności i umiejętności uczniów w ramach edukacji matematycznej.
Program szkolenia
- 12.04, g. 17:30-19:45
Link do I części szkolenia na platformie MS Teams - 13.04, g. 10:00-12:15
Link do II części szkolenia na platformie MS Teams
Każde zajęcia będą trwały dwie godziny zegarowe z 15-minutową przerwą.
Do udziału w szkoleniu nie jest wymagana rejestracja. Osoby, które wezmą udział w obu zajęciach szkoleniowych, otrzymają zaświadczenie o udziale w szkoleniu. Ewentualne pytania dotyczące realizacji szkolenia prosimy przesyłać na adres umiemymatme@mail.umcs.pl.
POBAWMY SIĘ Z KRÓLOWĄ – CZYLI MATEMATYKA W ŁAMIGŁÓWKACH…
Dr Zdzisław Pogoda, nauczyciel akademicki UJ, znany popularyzator matematyki, napisał w recenzji książki „Ostatnie rozrywki” Martina Gardnera „…Nie można oczywiście całej matematyki sprowadzać do zagadek, ale stanowią one bardzo ważną jej część. Wielu ludzi swoją przygodę z matematyką rozpoczęło właśnie od zadań tego typu…”
Sam Martin Gardner z kolei tak zachęcał młodych czytelników do rozwiązywania matematycznych łamigłówek: „Być może, rozwiązując te zagadki odkryjesz, że matematyka jest wspanialsza niż przypuszczałeś. Być może zachęci cię to do studiowania tej dziedziny na poważnie...”.
Warto więc zapraszać uczniów (na każdym poziomie edukacji) do podróży po krainie łamigłówek i zagadek, warto pokazywać im też tę rozrywkową, bardziej przyjazną twarz Królowej Nauk! Podczas wykładów i warsztatów pokażę, jak można uczyć uczniów rozwiązywania m.in. kryptarytmów, zadań z arytmetyki szkieletowej i innych z gatunku matematyki rekreacyjnej.